Moda na odchudzanie

zdrowe przepisy

Moda na odchudzanie zazwyczaj zaczyna się z początkiem każdej wiosny. Przed okresem wakacji rośnie bowiem liczba osób, które marzą o szczupłej sylwetce. Według statystyk aż 75 procent społeczeństwa liczy kalorie. Zaledwie połowa tych osób to ludzie szczupli. Otyłość bez względu na stopień zaawansowania jest wynikiem nieodpowiedniego zbilansowania spożywanych posiłków. Przede wszystkim należy się skupić na tym, by tak komponować posiłki, by nie zabrakło w nich niezbędnych składników odżywczych, witamin i mikroelementów potrzebnych naszemu organizmowi. Nie zapominajmy o aktywności fizycznej, która odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania. Codzienna jazda na rowerze, krótki spacer czy pływanie w znacznym stopniu przyczynią się do uzyskania przez Nas wymarzonej sylwetki..

Na czym polega racjonalne odchudzanie

W procesie odchudzania przede wszystkim powinniśmy skupić się na zdrowej diecie,która jest bogata w urozmaicone produkty spożywcze takie jak: owoce, warzywa, ryby, zboża, mięsa oraz produkty mleczne . W obecnych czasach wszystko robimy w pośpiechu, nie wspominając o regularnych posiłkach. Albowiem udowodnione jest,że zjedzenie tych samych produktów tylko w dwóch posiłkach prowadzi do przytycia. Natomiast po rozłożeniu na pięć wręcz odwrotnie-chudniemy. Organizm dostając pożywienie w dwóch porcjach robi zapasy na tzw. „czarną godzinę „co automatycznie powoduje odkładanie się tak nie lubianego przez Nas tłuszczyku. Spożywając cztery, pięć posiłków dziennie organizm przetwarza wszystko na bieżąco a nawet sięga po odłożone wcześniej zapasy ( są to tzw. pułapki umysłu). Na odchudzanie duże znaczenie ma psychologia, nasza motywacja oraz wewnętrzne samozaparcie. Ważne aby spożywając posiłki nie siedzieć przed telewizorem, zbytnie zainteresowanie programem może zaowocować dokładką. Wpatrzeni w ekran nie skupiamy się na jedzenie a co za tym idzie nie gryziemy dokładnie i dodatkowo obciążamy żołądek. Albowiem odchudzanie jest proces długim ale wartym zachodu. Nie możemy zapominać o tym,że zrzucenie wagi to dopiero połowa Naszego sukcesu. Ważne jest aby przyzwyczaić organizm do utrzymania aktualnej wagi przez długi czas.