Skuteczna dieta – dieta 1000 kalorii

jak szybko i skutecznie schudnąć

Obecnie niejeden z nas, chcąc szybko zrzucić zbędne kilogramy postanawia przejść na jedną z diet cud, czasami drastycznie obniżającą ilość przyswajanych kalorii. Przykładem takiej diety jest słynna dieta 1000 kalorii. Co w niej najistotniejszego?

Jej podstawowym założeniem jest codzienne menu, które w sumie dostarczyć nam ma nie więcej niż 1000 kalorii. Teraz pewnie myślisz, że to niemożliwe aby przy tak skąpej ilości kalorii nie chodzić głodnym? Nic mylnego, bowiem niektóre jadłospisy mogą pozytywnie Cię zaskoczyć!
Zanim jednak rozpoczniesz przygotowywanie posiłków, zwróć szczególną uwagę na to, że taką dietę możesz stosować maksymalnie do miesiąca czasu, aby swojemu organizmowi nie zaszkodzić. Jeżeli jednak zdecydujesz się ją wydłużyć , zrób to pod wnikliwym nadzorem lekarza lub dietetyka.

Stosując dietę 1000 kalorii prawdopodobnie uda Ci się w ciągu miesiąca pozbyć aż od 4 do 6 kilogramów. Jest to stosunkowo dużo, ale nie na tyle aby mogło poważnie zagrozić twojemu organizmowi.

Dieta ta bazuje na 4-5 posiłkach, zachowując regułę, że każdy musi mieć określoną ilość kalorii, tak aby Twój organizm mógł przez cały dzień prawidłowo funkcjonować. Tak więc spożywając śniadanie, powinno być tak skomponowane aby nie przekraczało maksymalnie 200 kalorii. Drugie śniadanie powinno dostarczyć energię w ilości 150 kalorii. Obiad, jako Twój główny posiłek musi dostarczyć jedyne albo aż 350 kalorii. Co do podwieczorka i kolacji, to w dobrze ułożonym jadłospisie odpowiednio 100 i 200 kalorii.

Należy zaznaczyć, że taka mała zawartość kaloryczna spożywanych posiłków może paradoksalnie zwolnić naszą przemianę materii, dlatego komponując menu powinniśmy dobierać takie składniki, które będą przeciwdziałać temu efektowi, przyspieszając nasz metabolizm – szczególnie należy używać ostrych przypraw. W przeciwnym razie grozi nam tak niechciany efekt jo-jo.

Dla leniuchów będzie istotny fakt, iż w trakcie stosowania diety 1000 kalorii zakazany jest wręcz intensywny wysiłek fizyczny, jedyne co, to dopuszczalne krótkie spacery i spokojna gimnastyka we własnym domu.